Olvasási idő: ~ 3 perc

A Kia sikerének folytatása az elektromos autók piacán

A Kia, a Hyundai Group részeként, az utóbbi években elismert szereplővé vált az elektromos járművek piacán. A Kia EV6 bevezetésével a márka az 800 voltos e-GMP platformot népszerűsítette, amelynek köszönhetően az autó ideális körülmények között mindössze 18 perc alatt feltölthető 10-ről 80%-ra. Az EV6 mérete és teljesítménye tekintetében a Volkswagen ID.4 riválisának számít, míg a kompaktabb EV3 a Golf-kategóriába illik.

A legújabb Kia EV Day rendezvényen a dél-koreai gyártó bemutatta legújabb modelljeit, köztük az EV4 kétféle karosszériaváltozatát (ferdehátú és limuzin), a kis méretű EV2 tanulmányt, valamint a PV5 haszongépjármű családot, amely többféle kivitelben lesz elérhető. Az új modellek többsége a 400 voltos e-GMP platformot használja, amely elsőkerék-meghajtásra épül, szemben az EV6 és EV9 nagyobb modelljeivel.


Kia EV4 – Kétféle karosszériával, kiemelkedő hatótávval

Az új Kia EV4 a ferdehátú (Steilheck) és limuzin (Schrägheck) változatban is piacra kerül, és az aerodinamikus kialakításának köszönhetően lenyűgöző hatótávot kínál.

  • EV4 limuzin: A karosszéria alacsony légellenállása (cW-érték 0,23) miatt a nagyobb, 81,4 kWh-s akkumulátorral akár 630 km hatótávot érhet el.
  • EV4 ferdehátú: Az ugyanezzel az akkumulátorral szerelt modell hatótávja 590 km, míg a kisebb, 58,3 kWh-s változat esetében 410 km.

A Kia ezzel az új modellel a Renault Megane E-Tech, a VW ID.7 és a BMW i4 vetélytársává válik. A formavilág a Kia modern dizájnnyelvét követi, miközben a méretek is versenyképesek:

  • Limuzin méretei: 4,73 m hosszú, 1,48 m magas, 1,86 m széles
  • Ferdehátú méretei: 4,43 m hosszú, egyéb dimenziók azonosak

Mindkét modell tágas csomagtartót kínál: az limuzin 490 litert, míg a ferdehátú 435 litert biztosít.

A Kia EV4 elegáns és aerodinamikus kialakításával akár 590 km hatótávot is elérhet, míg a Kia EV2 a városi közlekedés új korszakát hozza el, kompakt méretével és modern technológiájával. (Kép: Kia)

Kia EV2 – A városi kisautók új generációja

A Kia EV2 tanulmányautóként mutatkozott be, de minden jel arra utal, hogy a sorozatgyártott változat az európai piac egyik fontos szereplője lehet a B-szegmensben. Az EV2 körülbelül 4 méter hosszú lesz, és a Citroën ë-C3 vagy a Opel Corsa-e kategóriájában versenyez majd.

A Kia még nem közölt hivatalos adatokat az akkumulátorról és a hatótávról, de a Hyundai Inster példájából kiindulva várhatóan:

  • 49 kWh akkumulátorral 370 km hatótávot biztosít a normál ciklusban
  • Egy második, nagyobb akkumulátorváltozat is elérhető lehet a még nagyobb hatótáv érdekében

A V2X technológia valószínűleg az EV2 esetében is elérhető lesz, lehetővé téve a kétirányú töltést, vagyis az autó áramforrásként is használható lesz háztartási eszközök számára.


Kia PV5 – A sokoldalú elektromos haszongépjármű

A Kia EV Day eseményén bemutatott PV5 haszongépjármű család szintén az 400 voltos e-GMP platformra épül, és számos különböző konfigurációban lesz elérhető:

  • PV5 Passenger (személyszállító változat): Három üléssorral, moduláris beltérrel, akár 400 km hatótávval (71,2 kWh akkumulátor)
  • PV5 Cargo (teherautó változat): Kisebb, 43,3 kWh-s akkumulátorral is rendelhető, amely rövidebb távolságokra ideális
  • PV5 Chassis Cab (alváz változat): Egyedi felépítményekkel (dobozos, hűtős, platós kivitel)

A VL2 technológia lehetővé teszi a külső elektromos eszközök ellátását, ami kifejezetten hasznos az építőiparban és a szervizjárművek számára.

A Kia PV5 egy sokoldalú elektromos haszongépjármű, amely akár három üléssorral és modulárisan alakítható belső térrel érkezik. Kétféle akkumulátorkapacitással (71,2 vagy 51,5 kWh) elérhető, így 400 km hatótávot is biztosíthat, miközben mindössze 29-31 perc alatt feltölthető 10-ről 80%-ra. (Kép: Kia)

Kétirányú töltés és okos funkciók

A Kia egyre nagyobb hangsúlyt fektet a V2X (Vehicle-To-X) technológiára, amely az autókat nemcsak közlekedési eszközzé, hanem energiatároló rendszerré is alakítja.

A bidirekcionális töltés (más néven kétirányú töltés vagy V2X – Vehicle-to-Everything) egy olyan technológia, amely lehetővé teszi, hogy egy elektromos autó ne csak töltést vegyen fel a hálózatból, hanem vissza is tápláljon áramot különböző energiaforrásokba, például egy háztartásba vagy akár az elektromos hálózatba.

  • Első szint: Külső eszközök, például elektromos szerszámok vagy lakókocsik táplálása az autó akkumulátorából
  • Második szint (2026-ra várható): Az autó képes lesz a hálózatba visszatáplálni az energiát, segítve a háztartások és vállalkozások energiagazdálkodását

Az EV4 és a PV5 modellek már készen állnak erre a funkcióra, míg az EV2 esetében valószínűsíthető, hogy szintén rendelkezik majd ezzel a képességgel.


Kia: Az elektromobilitás jövője

A Kia új elektromos autóinak bemutatása ismét megerősíti a márka elkötelezettségét a fenntartható közlekedés és az innovatív technológiák iránt. Az új modellek nemcsak nagyobb hatótávot, hanem korszerű töltési lehetőségeket, modern dizájnt és fejlett vezetési asszisztenseket is kínálnak.

A Kia célja egyértelmű: a belső égésű motoroktól való elmozdulás és az elektromos hajtásláncok teljes körű bevezetése. Ezzel pedig a dél-koreai autógyártó tovább erősíti pozícióját az egyre növekvő elektromos járműpiacon.


Keresés