A Kia sikerének folytatása az elektromos autók piacán
A Kia, a Hyundai Group részeként, az utóbbi években elismert szereplővé vált az elektromos járművek piacán. A Kia EV6 bevezetésével a márka az 800 voltos e-GMP platformot népszerűsítette, amelynek köszönhetően az autó ideális körülmények között mindössze 18 perc alatt feltölthető 10-ről 80%-ra. Az EV6 mérete és teljesítménye tekintetében a Volkswagen ID.4 riválisának számít, míg a kompaktabb EV3 a Golf-kategóriába illik.
A legújabb Kia EV Day rendezvényen a dél-koreai gyártó bemutatta legújabb modelljeit, köztük az EV4 kétféle karosszériaváltozatát (ferdehátú és limuzin), a kis méretű EV2 tanulmányt, valamint a PV5 haszongépjármű családot, amely többféle kivitelben lesz elérhető. Az új modellek többsége a 400 voltos e-GMP platformot használja, amely elsőkerék-meghajtásra épül, szemben az EV6 és EV9 nagyobb modelljeivel.
Kia EV4 – Kétféle karosszériával, kiemelkedő hatótávval
Az új Kia EV4 a ferdehátú (Steilheck) és limuzin (Schrägheck) változatban is piacra kerül, és az aerodinamikus kialakításának köszönhetően lenyűgöző hatótávot kínál.
- EV4 limuzin: A karosszéria alacsony légellenállása (cW-érték 0,23) miatt a nagyobb, 81,4 kWh-s akkumulátorral akár 630 km hatótávot érhet el.
- EV4 ferdehátú: Az ugyanezzel az akkumulátorral szerelt modell hatótávja 590 km, míg a kisebb, 58,3 kWh-s változat esetében 410 km.
A Kia ezzel az új modellel a Renault Megane E-Tech, a VW ID.7 és a BMW i4 vetélytársává válik. A formavilág a Kia modern dizájnnyelvét követi, miközben a méretek is versenyképesek:
- Limuzin méretei: 4,73 m hosszú, 1,48 m magas, 1,86 m széles
- Ferdehátú méretei: 4,43 m hosszú, egyéb dimenziók azonosak
Mindkét modell tágas csomagtartót kínál: az limuzin 490 litert, míg a ferdehátú 435 litert biztosít.







Kia EV2 – A városi kisautók új generációja
A Kia EV2 tanulmányautóként mutatkozott be, de minden jel arra utal, hogy a sorozatgyártott változat az európai piac egyik fontos szereplője lehet a B-szegmensben. Az EV2 körülbelül 4 méter hosszú lesz, és a Citroën ë-C3 vagy a Opel Corsa-e kategóriájában versenyez majd.
A Kia még nem közölt hivatalos adatokat az akkumulátorról és a hatótávról, de a Hyundai Inster példájából kiindulva várhatóan:
- 49 kWh akkumulátorral 370 km hatótávot biztosít a normál ciklusban
- Egy második, nagyobb akkumulátorváltozat is elérhető lehet a még nagyobb hatótáv érdekében
A V2X technológia valószínűleg az EV2 esetében is elérhető lesz, lehetővé téve a kétirányú töltést, vagyis az autó áramforrásként is használható lesz háztartási eszközök számára.
Kia PV5 – A sokoldalú elektromos haszongépjármű
A Kia EV Day eseményén bemutatott PV5 haszongépjármű család szintén az 400 voltos e-GMP platformra épül, és számos különböző konfigurációban lesz elérhető:
- PV5 Passenger (személyszállító változat): Három üléssorral, moduláris beltérrel, akár 400 km hatótávval (71,2 kWh akkumulátor)
- PV5 Cargo (teherautó változat): Kisebb, 43,3 kWh-s akkumulátorral is rendelhető, amely rövidebb távolságokra ideális
- PV5 Chassis Cab (alváz változat): Egyedi felépítményekkel (dobozos, hűtős, platós kivitel)
A VL2 technológia lehetővé teszi a külső elektromos eszközök ellátását, ami kifejezetten hasznos az építőiparban és a szervizjárművek számára.




Kétirányú töltés és okos funkciók
A Kia egyre nagyobb hangsúlyt fektet a V2X (Vehicle-To-X) technológiára, amely az autókat nemcsak közlekedési eszközzé, hanem energiatároló rendszerré is alakítja.
A bidirekcionális töltés (más néven kétirányú töltés vagy V2X – Vehicle-to-Everything) egy olyan technológia, amely lehetővé teszi, hogy egy elektromos autó ne csak töltést vegyen fel a hálózatból, hanem vissza is tápláljon áramot különböző energiaforrásokba, például egy háztartásba vagy akár az elektromos hálózatba.
- Első szint: Külső eszközök, például elektromos szerszámok vagy lakókocsik táplálása az autó akkumulátorából
- Második szint (2026-ra várható): Az autó képes lesz a hálózatba visszatáplálni az energiát, segítve a háztartások és vállalkozások energiagazdálkodását
Az EV4 és a PV5 modellek már készen állnak erre a funkcióra, míg az EV2 esetében valószínűsíthető, hogy szintén rendelkezik majd ezzel a képességgel.
Kia: Az elektromobilitás jövője
A Kia új elektromos autóinak bemutatása ismét megerősíti a márka elkötelezettségét a fenntartható közlekedés és az innovatív technológiák iránt. Az új modellek nemcsak nagyobb hatótávot, hanem korszerű töltési lehetőségeket, modern dizájnt és fejlett vezetési asszisztenseket is kínálnak.
A Kia célja egyértelmű: a belső égésű motoroktól való elmozdulás és az elektromos hajtásláncok teljes körű bevezetése. Ezzel pedig a dél-koreai autógyártó tovább erősíti pozícióját az egyre növekvő elektromos járműpiacon.