A Volkswagen új fejezetet nyit az elektromos mobilitás történetében az ID. EVERY1 bemutatásával. Az új modell célja, hogy az elektromos autózást még szélesebb rétegek számára elérhetővé tegye, miközben minőséget és modern technológiát kínál. Az ID. EVERY1 egy teljesen elektromos, városi használatra tervezett autó, amely megfizethető árával és praktikus kialakításával új vásárlói rétegeket céloz meg.
Az autó a Volkswagen új stratégiájának egyik kulcseleme, amelynek célja, hogy a következő években egyre több fenntartható, elektromos modellt kínáljon a piacon. Az ID. EVERY1 a Volkswagen MEB platformjára épül, és várhatóan 2027-re már a vásárlók számára is elérhető lesz.
Elektromos városi autó megfizethető áron
A Volkswagen egyik legfontosabb ígérete az új modellel kapcsolatban az, hogy az elektromos autózás nem csak a tehetősebb vásárlók kiváltsága lesz. Az ID. EVERY1 induló ára 20 000 euró körül alakul, amely az egyik legkedvezőbb árfekvést kínálja a kategóriában.
A Volkswagen ezzel az új modellel a fiatal, városi közönséget célozza meg, akik egy modern, fenntartható és kedvező árú autót keresnek, amely megfelel a napi közlekedési igényeiknek. Az ID. EVERY1 a népszerű Volkswagen up! modell szellemi örökösének tekinthető, hiszen az up! 2023-ban kikerült a gyártásból.
Kompakt méret, praktikus kialakítás
Az ID. EVERY1 kompakt méretei miatt tökéletes városi autó, miközben kényelmes utasteret és megfelelő csomagteret biztosít.
📌 Főbb műszaki adatok:
- Hosszúság: 3 880 mm (az up! 3 600 mm, a Polo 4 074 mm)
- Belső tér: 4 fő számára kényelmes
- Csomagtartó kapacitása: 305 liter
- Hajtás: elsőkerék-meghajtás (MEB platform)
- Teljesítmény: 70 kW (95 LE)
- Végsebesség: 130 km/h
- Hatótáv: körülbelül 250 km

Okos autó, okos megoldások: Mit kínál az ID. EVERY1?
A Volkswagen az ID. EVERY1-et egy új generációs szoftverplatformmal látja el, amelyet a Rivian nevű amerikai autógyártóval közösen fejlesztettek ki. Ennek köszönhetően az autó élettartama alatt rendszeres szoftverfrissítéseket kap, amelyek folyamatosan fejlesztik a funkcionalitását és a teljesítményét.
A Volkswagen háromlépcsős stratégiája egyértelműen mutatja a cég célkitűzéseit az elektromos mobilitás terén:
- Aufholen (felzárkózni) – A Volkswagen célja, hogy technológiailag lépést tartson a piac vezetőivel.
- Angreifen (támadni) – Az új modellek bevezetésével a vállalat piaci részesedést akar növelni az elektromos autók szegmensében.
- Anführen (vezetni) – Hosszú távon a Volkswagen szeretné meghatározni az elektromos autók fejlődési irányát és technológiai innovációit.
Az ID. EVERY1 és testvérmodellje, az ID. 2all, központi szerepet játszik ebben a stratégiában, hiszen megfizethető áron kínálnak minőségi elektromos autókat.
Megállja a helyét az ID. EVERY1?
Bár az ID. EVERY1 vonzó alternatíva lehet sok vásárló számára, komoly piaci versennyel kell szembenéznie. Különösen a kínai elektromos autógyártók, valamint olyan modellek, mint a Dacia Spring és a Renault Twingo Electric jelenthetnek kihívást a Volkswagen számára.
Az elektromos kisautók egyik legnagyobb problémája továbbra is a hatótáv és a töltési infrastruktúra hiánya. Bár az ID. EVERY1 250 km-es hatótávja elegendő lehet a napi közlekedéshez, a töltőállomások jelenlegi elhelyezkedése nem minden felhasználónak kedvez.
Egy másik fontos szempont, hogy a célcsoport – fiatal, városi vásárlók – gyakran olyan lakásokban élnek, ahol nincs lehetőség otthoni töltésre. Jelenleg az ilyen elektromos kisautók gyakran második vagy harmadik autóként jelennek meg a jómódú háztartásokban, ahol már van egy nagyobb elektromos vagy benzines modell.
Ha az európai klímacélokat el akarjuk érni, akkor ezen a helyzeten gyorsan változtatni kell. Az olcsó elektromos autók sikeressége szorosan összefügg a töltési infrastruktúra fejlesztésével és a megfelelő támogatási rendszerek bevezetésével.
A Volkswagen ID. EVERY1 egy új korszak kezdetét jelenti az elektromos városi autók piacán. Az elérhető ár, a modern dizájn, a fejlett technológia és a városi használatra optimalizált kialakítás együttesen egy igazán vonzó autóvá teszik ezt a modellt.
Bár az ID. EVERY1 előtt még állnak kihívások – például az infrastruktúra fejlesztése és a versenytársak erősödése –, a Volkswagen eltökélt abban, hogy szélesebb tömegek számára tegye elérhetővé az elektromos autózást.
Ha a töltési lehetőségek bővülnek és a támogatási programok megfelelőek lesznek, az ID. EVERY1 könnyen a következő évek egyik legnépszerűbb elektromos városi autójává válhat.